Rozgrywka

Rozgrywka odbędzie się w postaci kampanii wieloosobowej, która w założeniu ma być dynamiczna. W związku z tym nie będę od razu tworzył misji nr 2, 3 itd. Powstanie pierwsza misja i to jej przebieg, ilość wykonanych przez graczy zadań i straty obu stron wpłyną na to jaki charakter będą miały późniejsze utworzone przeze mnie misje. Oczywiście przygotowany jest rys fabularny, który w pewien sposób ma kierować przebiegiem kampanii, ale w praktyce wiele zależy tu od samych graczy biorących udział w grze. W tym miejscu chciałbym zaznaczyć, że wieloosobowa kampania Zew Bugu na pewno nie będzie w stylu Call of Duty, Medal of Honor czy Battlefield. Konflikt, który przedstawia kampania jest tzw. konfliktem niskiej intensywności. Oznacza to, że nie będzie to wojna na pełną skalę w dosłownym tego słowa znaczeniu gdzie trup ściele się gęsto. Dochodzić tu będzie do potyczek pojedynczych oddziałów, które będą miały różne zadania w zależności od specjalizacji. Ilość rodzajów jednostek jest bogata, a ich zadania różnorodne. Nie będę tu wchodził w detale i przedstawię ogółem zakres z jakiego składać się będzie Wojsko Polskie.

  • Piechota:
    • drużyny ogniowe
    • zwiadowcze
    • wojska specjalne/GROM
  • Siły Zmechanizowane:
    • pułk inżynieryjny/medyczny
    • transportowy
    • pancerny
  • Lotnictwo:
    • transportowe
    • zwiadowcze
    • szturmowe (myśliwce)

Na polu walki przewijać się będą jednostki policyjne i cywilne. Na mapie pojawi się wiele dobrze wszystkim znanych typowych pojazdów cywilnych (Polonez, Żuk, Ikarus itp.). Jak zatem widać każdy będzie miał coś do roboty, a otoczenie w jakim przyjdzie tę robotę wykonywać będzie naprawdę swojskie.